
In het Memorialpark in de directe nabijheid van het gedenkteken 15 augustus 1945 is door de gemeente Ede en op initiatief van de Indië Vrienden Ede een Stilteplaats Nederlands-Indië gerealiseerd.
Op deze Stilteplaats met rondom een mooie passende beplanting is een Indië bank met twee stoelen geplaatst. Middels een te ontwikkelen QR-code wordt het verhaal van Nederlands-Indië verteld. Het verhaal gaat terug naar het koloniale verleden, de 2e wereldoorlog in Nederlands-Indië maar vooral ook de (dekolonisatie) periode na 15 augustus 1945 en de reden waarom meer dan 350.000 Indische en Molukse mensen na 1949 noodgedwongen naar Nederland zijn vertrokken. Een mooie plek dus voor onze verschillende generaties om herinneringen en verhalen aan elkaar door te geven en kennis te vergaren. Kom met ons naar het Memorialpark.
De ceremonie begint om 15.00 uur en zal ongeveer tot 16.00 uur duren. Na afloop is er gelegenheid om met een drankje en een Indische spekkoek elkaar te ontmoeten en verhalen uit te wisselen.
Kent u iemand die ook geïnteresseerd is in dit onderwerp, stuur dan dit bericht door.
Tot ziens op woensdag 3 juni a.s.
Namens de Indië Vrienden Ede
Ronald Laagewaard (contactpersoon)
E-Mail postbus@dewaarde.nl
M 06 51404049









